Monday, January 24, 2011

Pertunjuk Allah..!

malam ini, yang sungguh sayu.. aku di berikan pertunjuk oleh Allah.. itu maknanya Allah masih sayang kan hambanya ini.. selepas aku tengok drama "IQRA" di blogspot.. yang penuh pengajaran tentang dunia dan akhirat.. aku pown baring di atas tilam tempat aku tidur.. dan sambil termenung.. aku berfikirkan tentang diri aku.. kenapa aku di lahirkan dengan keadaan macam ini.. mungkin ada hikmah di sebaliknya.. aku ta boleh lawan takdir.. aku ta sepatutnya salahkan takdir.. aku patut bersyukur apa yang telah Allah berikan pada aku.. aku sering pikir tentang kejayaan dan untuk mencapai kebahagian.. Allah suruh hambanya berusaha untuk mendapatkan sesuatu.. aku ta sepatutnya berputus asa.. aku kena kuat untuk tempuhi hari² yang mendatang.. aku ta boleh terus macam ini.. aku di beri pertunjuk oleh Allah begini.. setelah aku berfikir tentang itu semua, tetiba lantas di pikiran ku.. aku sering fikirkan, kalau la aku ada awek nanti macam mana aku nak berdepan dengan family dia, pastu family dia ajak aku makan bersama.. dengan keadaan aku macam ini.. contohnya aku dah la nak makan dan pegang gelas pown susah nanti jatuh.. tengok Allah itu tahu isi hati hambanya. "pertunjuknya, apa susah kalau aku nak makan suruh awek aku sediakan" "sudu" untuk makan dan "straw" untuk minum.. tapi nak cari awek macam ini memang susah kan yang terima kita apa adanya.. hmm.. mungkin suatu hari nanti akan jumpa owang betol² ikhlas hatinya time aku.. INSYAALLAH.. Allah itu maha adil.. aku diberikan pentunjuk ini sehingga menitiskan air mata..

No comments:

Post a Comment