Tuesday, January 4, 2011

Kalau Ianya Membinasakan Diriku.. Engkau Ambil la..

Ya allah,kalau cinta itu menbinasakan hidup ku, kau amik laa ianya seketika agar aku dapat belajar untuk memahami ertinya yang sebenar.. Dan kembalikan laa pada ku semula bila sudah tiba waktunya nanti.. Aku tak nak kehilangannya.. Sesungguhnya itu laa nikmat kau yang paling besar yang kau kurnia kan pada semua hamba² mu di dunia ini..

Ya allah, kalau cinta itu memutuskan pertalian aku terhadap keluarga ku, kau amik laaa, tidak sanggup rasenya aku melukai hati kedua ibu bapa ku yang telah banyak berkorban untuk ku, menjaga aku di waktu kecil.. Sanggup berjaga malam untuk menyuap susu pada diriku ini..

Ya allah, kalau harta kekayaan yang kau berikan pada diri ku ini punca aku lupa diri dan binasakan diriku ini, kau amik laa ianya kembali, agar aku dapat kembali seperti dulu..

Ya allah, kalau pangkat aku ini punca aku mencaci n menghina orang² bawahan ku ini, amik laa ianya kembali.. Agar aku dapat berlajar mcam mana rasanya orang² di bawah itu tadi..

Mudah²an aku tidak lupa tanggungjawab ku terhadap perintah kau, tanggungjawab terhadap kedua ibu bapaku, tanggungjawab aku terhadap keluarga ku, tanggungjawab aku sebagai penghuni dunia dan tanggungjawab ku terhadap pekerjaan ku dan sesamer insan..........."AMIN"

No comments:

Post a Comment