Saturday, January 22, 2011

Doakan Yang Baik² Untuk Orang Lagi Baik Daripada Mendoakan Keburukan..

Korang pernah putus cinta ta?! mesti penah kan?! kalau dah putus tu kan kite ta habis² doakan kehancuran untuk dia.. contohnye "mudah²an kau dengan BF/GF baru ko tu ta bahagia dan ta berkekal lame" betul ta?! tapi ta semua orang mcm tu.. macam aku, aku ta doakan cam tu.. bagi aku itu dah takdir dia pada kite.. aku pernah tanya kat kawan aku,"kamarul salah ke kalau aku doakan ex aku kembali kat aku balik?!" dia jawab kenape nak doakan camtu?!.. seolah² kite doakan kehancuran hidup baru dia dengan pasangan baru dia.. kalau betul² kite sayang dan ikhlas menyintai dia.. better kite doakan kebaikan dia, doakan dia bahagia dan berkekalan la dia sampai ke jinjang pelamin dan hingga ke akhir hayat dia dengan pasangan baru dia tu.. walaupun kite sakit dan sedih apabila tengok dia dengan pasangan baru dia tu.. tapi kite harus doakan kebaikkan dia.. sebab kalau kite betul² ikhlas menyintai dia.. doakan la kebaikan untuk dia.. jangan sesekali doakan keburukan hidup dia.. insya'allah kite akan bertemu dengan orang yang sesuai untuk kiter.. lagi better daripada sebelum nye.. "aku hamba mu yang lemah ya allah, yang sentiase terleka dengan nafsu, kadang kala marah, doakan keburukan orang.. bagi la aku kekuatan untuk tabahi hidup di dunia kau ini, mudah²an kebaikkan aku doakan untuk orang² di luar sane".. belajar untuk always think positif ianye maha adil AMIN (^-^)

No comments:

Post a Comment