Friday, December 24, 2010

Wanita Zaman Serba Moden

"Zaman dah moden, dunia dah berubah" itu laa ayat yang biase aku dengar.. Bagi aku dunia still same jew.. Manusia jew yang berubah.. Lagi2 pada kaum hawa.. Perbezaan wanita dulu dengan sekarang begitu ketara perubahan nye.. Kadang2 kesal pun ade, bukan nak cakap diri aku nie perfect sangat.. Setiap manusia ade kekurangan dan kelebihan masing2.. Aku pun ade silap dan salah juga.. Semalam sewaktu aku breakfast dengan kawan aku.. Sebelah kita orang ade sepasang kawan sepekerjaan atau pasangan kapel, itu aku tak tahu la kan(allahualam).. Lelaki dan perempuan.. Wanita itu bertudung, berbaju sopan lengan panjang, seluar kerja.. Wajah dia putih dan boleh tahan juga arr.. orang kata ayu gitu.. hekhek..! Di akhir aku dan kawan aku abis makan.. aku terlihat wanita itu tadi memegang rokok.. aku ingat dia nak kasi kawan lelaki dia.. Tapi sangkaan aku salah, dia bakar rokok itu untuk dia.. Perhhh!!! Memang aku teperanjat giler.. Sebelum nie bukan aku tak pernah tengok wanita bertudung nie isap rokok, ade la jugak.. Tapi dia isap bukan depan orang ramai, dia isap dalam umah ataupun dalam bilik stor.. Tapi kali nie aku tengok wanita tersebut isap depan orang ramai.. Dekat public.. giler kentang arrr.. Kecewa siot.. Kenapa laaa dia wat camtu.. Secare tak langsung.. Dia telah mencemarkan imej2 wanita bertudung nie.. Tak paham aku.. Tapi nak wat cam maner itu idup dia.. Dosa dan pahala.. Sendiri mau ingat laaa.. Lagi 1 tentang wanita yang ader paras rupa nie.. Ade sesetengah tu.. Sombong bukan men.. Dia ingat dia lawa, dia hebat laa pulak.. Kite senyum kat dia bukan bermaksud kite minat atau nak ngorat dia.. Sekadar senyum sesamer rakan tempat keje jew.. Tapi dia tarik muker.. Tapi tak pelaa, aku senyum kat dia pun ikhlas, tak harap pun dia senyum kat aku balik.. Kadang2 perempuan nie ingat kite senyum kat dia.. Kite minat dia laaa.. Kolot sungguh fikiran orang2 cam nie.. Tak salah kalau kite senyum kat sesiapa pun.. So lepas nie kite senyum laa sikit.. Mudah2an dengan senyuman kite tu dapat mengubat aty orang2 yang tengah pasrah or marah ^_^ coretan aku nie bukan nak kutuk kaum hawa, sekadar teguran dan peringatan kepada wanita2 di luar sane..

2 comments: